Depresif bozukluk (majör depresyon); kişinin kendini nasıl hissettiğini, nasıl davrandığını, nasıl düşündüğünü doğrudan etkileyen ve kötü ruh halinin istenmeyen durumlara yol açmasına neden olan tıbbi bir hastalık olarak karşınıza çıkar. Ayrıca bu depresyon, kişinin kendisini uzun süreli olarak üzüntülü hissetmesine ve hayatta zevk veren durumlardan hiçbir şekilde keyif almamasına yol açar. Çeşitli fiziksel ve duygusal belirtilere yol açan majör depresif bozukluk, düşük benlik saygısına neden olduğundan kişinin sosyal yaşamını direkt olarak etkiler. Dolayısıyla depresyon yaşayan kişiler evde ve işyerinde sorumluluklarını yerine getirme konusunda zorlanır. Kişinin hayatının her alanını olumsuz etkileyen depresif bozukluğun nedenleri kişiden kişiye değişebilir.

depresif-bozukluk.jpg

Geçmiş zamanlarda kıyaslandığında; günümüzde psikolojik travma yaşayanların ya da buna maruz kalanların sayısı çok daha fazladır. İçe kapanıklık, üzüntü, stres ve sinir gibi birçok psikolojik travmada buna bağlı bir artış yaşandığı ifade edilebilir. Bu travmaların başında ise kişinin ruhsal ve fiziksel yaşamı üzerinde büyük bir etki yaratan depresif bozukluk gelmektedir. Bu travmaların psikoloji üzerinde yarattığı tüm olumsuz duygular, kişilerin bu sorundan kurtulmanın yollarını aramasına neden olmaktadır.

Kişilerin sürekli olarak bir mutsuzluk ve üzüntü hali içerisinde olması, günümüzde psikolojik bir rahatsızlık olan depresif bozukluk olarak bilinir. Bu durum önemli bir psikolojik sorun olmanın yanı sıra, sürekli olarak üzüntü ve mutsuz bir ruh hali içerisinde olmanın temel nedeni haline gelir. Bu noktada kişiler depresif durumlarda ilgi kaybına uğrar ve depresyonun birden fazla çeşidiyle karşı karşıya kalmak zorunda kalabilirler. Bu depresyon çeşitlerinin ortaya çıkardığı belirtilerin birbirinden farklı olmasının altında ise birçok neden yatabilir.

Depresif bozukluk tanısı, kişide sürekli olarak mutsuz ve stres dolu bir ruh halinin yaşanmasına neden olabilir. Bu yüzden mutsuzluk durumunun olması gerekenden daha fazla uzun sürdüğü durumlarda, alanında uzman bir kişiden bu konuyla ilgili yardım almak şarttır. Ruh sağlığının korunması adına gerekirse ilaç tedavisi ile duruma müdahale etmekte fayda vardır. Zamanında müdahale edilmeyen depresif bozukluk, sonrasında önünün alınması mümkün olmayan sorunların baş göstermesine neden olabilir.

Depresif Bozukluk Belirtileri Nelerdir?

Her insan için sıkıntılı ve üzüntü veren olaylara karşı yoğun duygular hissetmek çok normaldir. Ancak depresif bozukluk yaşayan bir kişide, bu durumda daha farklı boyutlarda duygular söz konusudur. Bu yüzden normal bir üzüntü ile depresyonu birbirine karıştırmamak gerekir.

Buna bağlı sıradan bir üzüntüden ayrılan depresyon belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Günlük aktivitelere karşı ilgi ve zevk almanın azalması,
  • Sürekli olarak üzgün ve mutsuz hissetmek,
  • Yorgun hissetmek,
  • Uykuya dalma konusunda zorluk yaşamak,
  • Sık ve aşırı uyanma,
  • İştah farklılıkları: Aşırı derecede iştahsızlık ya da fazla yeme,
  • Hareketlerde ve konuşmada yavaşlık,
  • Suçlu ve değersiz hissetmek,
  • İntihara eğilimli olmak,
  • Karar verme konusunda zorlanmak ve konsantrasyon kaybı.

Depresif bozukluğun ön plana çıkan diğer belirtileri ise şu şekildedir:

• Üzüntü: Depresif bozukluk; kişilerde sebepsiz yere ağlama, boşlukta hissetme ya da umutsuzluk duyguları gibi birçok duygunun ortaya çıkmasına neden olabilir,
  • Değersizlik hissi: Suçluluk duygusu, kendini suçlama, özgüven kaybı gibi birçok unsur değersiz bozukluğa işaret edebilir,
  • Sürekli olarak düşünme: Takıntılı bir şekilde konsantre olma, unutkanlık, ani karar değişimini gibi durumlarda sürekli düşünme aşamasındaki depresif bozukluk belirtileri arasında yer alır,
  • Ani öfke durumu: Hayal kırıklığı ve sinirlilik hissi sonrasında ortaya çıkan belirtiler arasında ani öfke patlamaları vardır,
  • Kaygı sorunları: Huzursuzluk, anksiyete bozukluğu, ajitasyon gibi durumlar kaygı sorunlarına işaret eder.

Bir kişiye depresyon tanısı konulabilmesi için, bahsi geçen bu belirtilerin en az iki hafta aralıksız şekilde devam etmesi gerekir. Depresif bozukluk, çocukluktan yaşlılığa kadar her yaş aralığında görülebilen bir rahatsızlıktır. Bu durumun kadınlarda görülme sıklığı ise daha çoktur. Ayrıca hayatında bir kez depresif bozukluk yaşayan kişilerin, ilerleyen zamanlarda tekrar bu hastalığa yakalanma ihtimali diğer insanlara göre daha fazladır.

Depresif bozukluğun ölümcül şekilde sonuçlanmaması için, mutsuzluğun çok uzun sürdüğü durumlarda uzman bir kişiden destek talep etmek çok önemlidir. Aksi durumda ruh sağlığı ile alakalı hem fiziksel hem de ruhsal olarak çok daha kötü durumların ortaya çıktığı görülebilir. Bu olumsuzlukların önüne geçebilmenin en etkili yolu, duygu durumunuzu kontrol altına almadığınızı fark ettiğiniz anda hemen bir uzmandan yardım almaktır.

Depresif Bozukluk Tedavisi

Depresif bozukluk, genellikle tedavisi olan bir hastalık olarak bilinir. Bu rahatsızlık kişilere çoğunlukla atak şeklinde gelir. Bu yüzden kişilerin duygu durumunu düzeltmesi ile beraber, bu atakları tamamen önlemeye yönelik tedavi programlarının içinde yer alması tavsiye edilir.

Depresif bozukluk tedavisinde psikolog seanslarının etkili olmadığı ve yetersiz kaldığı durumlarda mutlaka ilaç tedavisine başlanması gerekir. Bu rahatsızlığın henüz ilerlemediği durumlarda uygulanan seanslar fayda sağlarken, uzun süreli olarak üzüntü ve mutsuzluk durumunda ilaç kullanılması gerekebilir. Kullanılan bu ilaçların bazı yan etkileri olsa bile, duygu durumunu sağlıklı konuma getirebilmek için bu ilaçların düzenli olarak kullanılması son derece önemlidir. İlaç tedavisi ile depresif bozukluk tedavisinde başarı elde edildiği bilimsel olarak da kanıtlanmış bir gerçektir. Bu yüzden uzmanın önerdiği ilaçları hiçbir kaygı duymadan rahatlıkla kullanabilirsiniz. Bu sayede tedavi süreci daha kısa ve sorunsuz bir şekilde tamamlanabilir.

Depresif Bozukluk Tedavi Edilmezse Ne Olabilir?

Depresyon tedavisi uygulanmadığı takdirde, kişinin farklı sağlık sorunlarıyla karşı karşıya kalması kaçınılmazdır. Tedavi edilmeyen bir depresyon türü, daha kötü olmaya neden olurken kalıcı ya da daha büyük boyutlarda problemlerin ortaya çıkmasına neden olabilir.

Depresif bozukluğun daha kötü duruma gelmesi sonucunda ortaya çıkabilecek bazı rahatsızlıklar şu şekilde sıralanabilir:

• Obezite ya da aşırı kilo kaybı,
  • Kalp hastalıkları,
  • Anksiyete bozukluğu,
  • Panik bozukluğu,
  • Fiziksel hastalık ya da ağrı hissi,
  • Sosyal fobi,
  • İlişki kurmada zorluk,
  • Aile içi çatışmalar,
  • Sosyal olarak kendini izole etme,
  • Okul ya da iş zorlukları,
  • İntihar düşünceleri,
  • Erken ölüm,
  • Kendini sakatlandırma.

Bu durumlar, depresif bozukluğun ilerlemesi durumunda ortaya çıkabilir. Erken tedavi imkanı ile bu sağlık sorununun çözüme ulaştırılması hem kişinin kendi sağlığı hem de çevresinin güvenliği açısından son derece önemlidir.

Depresif bozukluk tedavisinde hedeflenen, depresyon olgularının olağan tedavi yöntemleri kullanılarak giderilmeye çalışılmasıdır. Kişinin özel durumuna ve isteğine bağlı olarak bu süreç yaklaşık bir-iki ay sürebilir. Bazı durumlarda 24 aya varan bir süreç de söz konusu olabilir. Bu noktada danışan ile kurulan bağ ve güven ortamı süreyi etkileyen faktörler arasında yer alır. Uygulanan tedavilerin ise yaklaşık olarak 6 hafta içerisinde tamamlandığı görülür. Bu noktada danışanın uygulanan tedavi planlamasına ne şekilde tepki verdiği önemlidir. Özellikle de motivasyon sağlanarak uygulanan depresif bozukluk tedavisi, bu sürecin daha hızlı bir süre içerisinde sonuçlanmasını sağlar.

Depresif Bozukluk Tedavisinde Teta Clinic Güvencesi

Depresif bozukluk tedavisinde hangi kliniğin tercih edildiği çok önemlidir. Bu seçim, sürecin sorunsuz ve kalite odaklı şekilde sonuçlanmasını hızlandıran ilk adım olacaktır. Dolayısıyla her zaman güven ve huzur ortamı sunan ve hastaların kişisel durumlarına uygun tedavi planlamalarını hayata geçiren Clinicler ön planda tutulmalıdır.

Depresif bozukluk gibi psikolojik rahatsızlıklar karşısında profesyonel anlamda destek görmek, iyileşme sürecini çok fazla hızlandırır. Aynı zamanda daha sağlıklı, özgüvenli ve rahat bir şekilde ilerlemenizi sağlar.

Teta Clinic, bu anlamda beklentileri karşılayan yüksek standartlarda çalışma prensibine sahip bir kurum olarak karşınıza çıkar. Uzun yıllardan beri depresif bozukluk başta olmak üzere birçok psikolojik sağlık sorununa etkili tedavi ve terapi yöntemleriyle çözümler sunan Teta Clinic, hastaların kendini rahat hissetmesi için elinden geleni yapan uzman bir kadroya sahiptir. Sizde ruh sağlığınız için en iyisini yapmak istediğinizde, hemen Teta Clinic farkını deneyimlemelisiniz. Bunun için web sitemizde yer alan iletişim numaralarını kullanarak hemen bize ulaşabilirsiniz.